Školní výlet 1.A do Lipové - 13.6. 2024.

Z Velkého Šenova jsme vyšli pěšky po naučné stezce směrem k Lipové. Po cestě jsme překonávali přírodní překážky, hledali vodníčky, sluneční hodiny, čápy,... Poznávali jsme okolní kopce a některé rostliny a živočichy. Pozorovali jsme vodu v krajině - vodárnu, potůčky, rybníčky, prameny a měřili jsme hloubku bažiny. V Lipové jsme prošli naučnou stezku kolem Zámeckého rybníka, stavěli jsme domečky pro skřítky a procvičili jsme si obratnost na dětském hřišti. Zpět do Velkého Šenova jsme jeli autobusem.

Pasování na čtenáře.

V pátek 21.6. 2024 byli prvňáčci pasováni na čtenáře. Ráno přinesli oblíbené knížky, které pak ukazovali spolužákům. Potom jsme se vypravili do knihovny, kde nás přivítala paní ředitelka Helena Čápová. Hned jsme ji proměnili v královnu Abecedu. Královně pomáhal Čárkožrout ( paní Vykoukalová), rádkyně Tečková ( asistentka Terezka Malá) a rádkyně Háčková (Mgr. Ilona Palinkášová). Prvňáčci museli splnit několik úkolů. Poznávali písmenka, přednesli básničky a přečetli pohádkový příběh Bubáček jede. Také zkoušeli číst jako příšerky, roboti nebo princezny. Po slavnostním pasování jsme si ještě v knihovně zahráli hru, kterou připravila paní Vykoukalová. S medailemi, s pamětními listy a s poukazy do knihovny jsme odcházeli do školy, abychom dostali za odměnu ještě zmrzlinu. Celý den jsme si užili v příjemné atmosféře a oslavili jsme tak celoroční snažení. Přejeme všem novým čtenářům, aby se jim knížky líbily a aby jim přinášely hodně radosti

Bowling za čtení

Každý rok pořádáme čtenářskou soutěž v tom, kdo přečte během školního roku co nejvíce knih, a hlavně je ODPREZENTUJE před třídou. Letošními čtenářskými matadory se stali Martina Růžičková, Maky Závětová, Honzík Horák, Martin Adolf a Natálka Salačová. GRATULUJI.  Těchto pět čtenářů – vítězů, jelo tedy za odměnu na bowling do Vilémova. A jak dopadl turnaj v koulení? 1. místo – Maky, 2. místo – Martin, 3. místo – účitelka D.. ……hodně jsme se pobavili, nasmáli a nacpali.

D.K.

Třídní výlet 6. A

Dne 18. 6. 2024 se žáci 6. A zúčastnili třídního výletu do bazénu v Děčíně.

Děti měli přístup do krytého bazénu, který obsahoval 3 tobogány, vířivku a mnoho dalšího k hravému vyžití a radosti. Součástí vstupenky byla možnost využití venkovního areálu s množstvím dalších vodních atrakcí. Dále jsme navštívili obchodní centrum Pivovar, kde měli žáci rozchod a mohli si zde zakoupit něco na památku.

Třídní výlet 6. B

Dne 17.6. jsme se vydali na výlet do IQ Landie do Liberce. Cesta byla sice dlouhá, ale vše jsme v pořádku zvládli. I když u vstupu bylo plno dalších školních výprav a chvíli jsme si museli počkat, proběhlo nakonec vše naprosto hladce a děti si mohly vyzkoušet spousty zajímavých exponátů.

Rybářské závody mládeže "O pohár Šluknovského výběžku"

Dne 26. 5. 2024 se žáci naší školy zúčastnili rybářských závodů družstev "O pohár Šluknovského výběžku".

Školní výlet 7. A,B

V úterý 18. 6. 2024 jsme se společně se třídou 7. A vydali na školní výlet do jump arény. Výletu se celkem zúčastnilo 40 dětí. Zarezervováno jsme měli na hodinu a půl, již po několika minutách děti byly uřícené, ale naprosto spokojené. Hopsání jsme zakončili hodinou rozchodu v OC Forum, kde se děti mohly občerstvit, popřípadě obnovit svůj šatník „shopingem“, jak tomu krásně říkaly :-)

Školní výlet 8.A

V letošním školním roce jsme byli na výletě ve Sloupu v Čechách. Ráno jsme jeli vlakem z Velkého Šenova do Nového boru, odkud jsme šli krásnou procházkou do Sloupu. Přišli jsme přímo pod středověký hrad, kde jsme měli krátkou prohlídku. Z hradu jsme vyrazili do skal. Prošli jsme skalní město s lesním divadlem, odkud jsme se vydali na vyhlídku „Na stráži“. Zde se někteří odvážili vystoupat na vysokou rozhlednu, odkud byl krásný výhled do okolí.

Turisticko-branný kurz 2024

Turistická část:

V rámci turistiky jsme absolvovali tři různé trasy v našem regionu. Každá z tras měřila přibližně 15 km. V turistické části prokázali všichni žáci svou dobrou fyzickou zdatnost a bez potíží a bez zranění jsme zvládli projít níže popsané trasy. Kromě spousty přírodních krás mohli žáci shlédnout na trase i různé turistické a kulturní zajímavosti, viz fotodokumentace na www stránkách školy.

1.trasa (pondělí): Velký Šenov, Strážný vrch, osada Ludvíkovičky, kamenolom Lipová, Vlčí prameny, kopec a kaple sv. Jáchym s vyhlídkou a křížovou cestou, lipovský zámek, zámecký rybník v Lipové.

2.trasa (úterý): Karlínský rybník v Horní Poustevně, pila Horní Poustevna (dřevozpracující průmysl), kopec Poustevník (Špičák) s vyhlídkou, kozí farma Nová Víska, obec Lobendava, křížová cesta na Anenském vrchu, Vlčí prameny, osada Ludvíkovičky.

3.trasa (středa): Dolní Mikulášovice, kopec Tanečnice s rozhlednou, osada Tomášov, náměstí Mikulášovice – nožířské muzeum, osada Salmov, Salmovský rybník, Černý rybník.

David Goth, Alena Pechová

Cyklistická část:

Cykloturistika 10. - 12.6.2024

Tato aktivita proběhla ve třech dnech po ověřeném okruhu: zahrada ZŠ, Černý rybník, Hraběcí, Zelený kříž, prameny Mandavy, Valdek, Karlovo údolí, Šluknov, Hraběcí, Sohlandský rybník, Lipová, zahrada ZŠ. V letošním roce byli žáci fyzicky velmi zdatní (v porovnání s předchozími kurzy) a většina prokázala jízdní dovednosti na kolech. Tato aktivita splnila svůj účel.

Antonín Borovka, Petr Bydžovský

Branná část:

Na tomto stanovišti jsme si procvičovali střelbu ze vzduchovky, celkově dívky byly lepší než chlapci - 1. místo Šárka Kuchtová s 8 body, 2. místo Kuchta Jakub a Varga .Další část tvořila první pomoc - zde mají žáci mezery, zkusili si resuscitaci a zjistili, že to není tak jednoduché. V turistických značkách měli naopak velmi dobré znalosti. Zkoušeli jsme si test dopravních značek, dále IZS a důležitá telefonní čísla - zde žáci vše znali. Na závěr jsme utvořili družstva, která soutěžila v dopravních značkách - vybarvování a název, turistických značkách a vybavení kola.

Zdeňka Dušková

Školní výlet 3.A – zámek v Děčíně

Na výlet jsme si vybrali krásný slunný den. Letos jsme si za cíl zvolili zámek v Děčíně se speciální interaktivní prohlídkou, během které děti plnily různé úkoly a získávali zlaťáky. Na konci celé prohlídky měly tu čest setkat se přímo s panem hrabětem z rodu Thunů, který jim za získané zlaťáky předal diplom a sladkou odměnu. Příjemné odpoledne jsme završili osvěžující zmrzlinou a bubble tee všech chutí a spokojeni my i naše bříška jsme se vlakem vrátili domů.

Školní přespávačka 3.A

Letošní přespávačka byla opět plná dobrodružství, týmové spolupráce a dobrého jídla o které se nám vždy s láskou postarají naše obětavé maminky, kterým touto cestou ještě jednou děkujeme. Na začátek jsme si dali únikovou hru za získáním 7 indicií k odhalení padoucha. Jednotlivé úkoly řádně prověřily náš důvtip. Za správné odhalení dostaly děti u Scooby Doo klíčenku s průkazem čestného členství v detektivní skupině Záhady s.r.o. a večer pokračoval dál. Po opečení buřtíků na ohni přišel druhý úkol, který měl prověřit zručnost. Každý si musel vlastnoručně namalovat vlajku, kterou později obětuje při noční bojovce. Jakmile se setmělo přišel netrpělivě očekávaný čas na prokázání statečnosti. Pokyny zněly jasně: Držte se provazu! A kam až dvojice dětí dovedl? Prošly setmělou školou až ven k ohništi, kde seděl ten nejstrašnější padouch, vlkodlak. Jako symbol statečnosti po obětování vlajky dostaly děti tetování v podobě tlapky. Šťastni, že překonaly svůj strach ulehly do spacáků a při filmu spokojeně usnuly. Ráno po snídani jsme se loučili s otázkou : Co nás čeká příště?

Kdo ví?

Rybářské soustředění v Lipové u Šluknova

Dne 16. června 2024 se u Zámeckého rybníka v Lipové u Šluknova konalo soustředění žáků naší školy, kteří letos navštěvovali rybářský kroužek.

Atletická olympiáda obcí Šluknovského výběžku (SOS) 2024

Ve čtvrtek 6.6. se naši atleti (celkem 20 dětí I., II. stupně naší školy i školky) zúčastnili olympiády, která se konala tradičně na rumburském atletickém stadionu. Olympiáda probíhala od osmi hodin ráno, kdy se celkem čtrnáct družstev, zastupujících každou obec Šluknovského výběžku, sešli na stadionu. V průběhu celé olympiády se mohli všichni účastníci průběžně občerstvovat u stánků s jídlem a pitím, které zajistili starostové jednotlivých obcí.

PŘEDŠKOLÁK

V pátek 7.6. se uskutečnilo poslední (před pasováním) setkání s PŘEDŠKOLÁKY. Tentokrát jsme měli na programu turistický výlet. No ona to vlastně byla stopovačka s hledáním pokladu na konci.

Výlet 4. třídy -Děčín

V úterý 4.6. se čtvrťáci vydali vlakem do Děčína, aby zde navštívili místní zámek, kde byl pro ně připraven interaktivní prohlídkový program „Poznáváme historii děčínského zámku“. Žákům zábavným způsobem přiblížil život hraběcí rodiny Thunů v 19. století. Během procházky zámeckými komnatami nebyli žáci jen pasivními posluchači, ale sami se zapojovali a plnili různé úkoly. Za splněné úkoly získali nejen zlaťáky, ale také obdrželi listinu od samotného hraběte Františka Antonína potvrzující splnění všech zkoušek a úkolů. Po zakoupení upomínkových předmětů jsme navštívili místní cukrárnu a plni dojmů a nových zážitků jsme se vydali zpět domů.

V.T. a T.M.

Dětský den - 2. stupeň

Na pátek 31. 5. jsme pro děti připravili oslavu jejich svátku. Doposud jsme oslavu Dne dětí pojímali spíše sportovně a proto tak vypadala i stanoviště. Letos jsme si ale řekli, že by to chtělo trochu inovovat a změnili jsme všechna stanoviště krom střelby ze vzduchovky, ta je mezi dětmi vždy velice oblíbená :-) Samozřejmostí zůstal i fotbalový miniturnaj vybraných žáků, letos opět na fotbalovém hřišti v Lipové.

Velká gratulace!!!

Sportovec roku města Rumburk, člen FBC Šluknovsko, žák ZŠ Velký Šenov - Viky Rajman.